Yoga
Wees lief voor jezelf

Inschrijven Proefles Yoga

Yoga les bij Sporthart ‘t Gooi

Yoga les in Het Gooi? Voor onze yoga les heb je geen ervaring nodig. Yoga is geschikt voor mannen en vrouwen. Iedere yoga les begint met rustig rekken en strekken. Je werkt op een geleidelijke manier met diverse yogahoudingen toe naar een heerlijke eindontspanning. Onderweg werk je aan je ademhaling, het verlengen en versterken van je spieren en verbetering van je houding, balans en kracht. Zo maak je je lijft sterker en leniger, ideaal voor alle sportbeoefening.

Locatie

Met een redelijke temperatuur geven we de yogalessen buiten in een grote overkapte tent voor ons clubhuis op de Woensberg. Of anders binnen in het clubhuis van Sporthart ‘t Gooi. De lessen zijn zowel voor leden die ook een andere sport bij Sporthart ‘t Gooi beoefenen als voor niet actieve leden.

Wist je dat Yoga helpt bij beter hardlopen?

Yoga is een van de beste work-outs in combinatie met intensieve sporten als hardlopen. Yoga kalmeert en ontspant maar helpt ook bij herstel tussen intensieve trainingen door. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat yoga stress vermindert, helpt bij gewichtsverlies, motiveert om je trainingsroutine vol te houden en zelfs kan helpen jouw hardlooprecord te verbeteren.

Tijdens yoga werk je naast ontspanning ook de aan kracht en flexibiliteit van onder andere je bekkengebied, dijbeenspieren, hamstrings en heupflexoren. Door deze belangrijke hardloopspieren te versterken en soepel te houden kun je uiteindelijk efficiënter hardlopen en voorkom je blessures.

Direct inschrijven

Hatha Yoga

De Hatha Yoga is een combinatie van meditatie, ademhalingsoefeningen, zonnegroet, balans, kracht actieve beweging en ontspanning waarbij jij je spieren gebruikt om in een houding te komen. De les bestaat uit staande, zittende en liggende houdingen. Een heerlijke combinatie van beweging en ontspanning!

Yin Yoga

Yin Yoga is een wat meer statische vorm van Yoga die vooral bestaat uit zittende en liggende houdingen. Je blijft bij Yin Yoga wat langer in een houding (ca. 3-5 min.) om zo je spieren volledig te kunnen ontspannen en je bindweefsel op te rekken. Door gebruik te maken van dekens/blokken/kussens kun je de spierspanning goed loslaten en jezelf overgeven aan de houding. Bij deze Yoga vorm gebruik je de houding om meer contact te maken met je lichaam en is heel geschikt als je spieren wat stijver zijn!

Direct inschrijven

Nodig voor yoga:

  • voor yoga bij Sporthart ‘t Gooi is geen ervaring nodig;

  • trek kleding aan waarin je lekker kunt bewegen;

  • neem een trui en sokken mee, zodat je lekker warm blijft tijdens de eindontspanning;

  • je kunt je eigen yoga-/sportmat meenemen. Maar ze zijn ook op locatie aanwezig.

Yoga tarieven en inschrijven

Yoga kan je volgen met een extra abonnement of extra strippenkaart
Groep: Maximaal 8 deelnemers
Dag en tijd: Elke maandag,

18.00-19.00 uur Yin Yoga
&
19.30-20.30 uur Hatha Yoga

Inschrijven Yoga

Yoga kalmeert en ontspant maar helpt ook bij herstel tussen intensieve trainingen door.