Als er één  sport is die goed is voor je hele lichaam, is het boksen.

Gratis proefles!

Boksen en FitFight in de Kooi!

In onze Kooi geven we twee soorten bokstrainingen namelijk Boksen (donderdagavond) en FitFight (zaterdagochtend). Onze Kooi bevind zich midden in de natuur op onze hoofdlocatie de Woebnsberg., heerlijk buiten hangen we onze boks zakken op om de volledige training altijd in de buitenlucht te kunnen geven. Meerdere voordelen dus, je traint in de gezonde frisse en schone bos lucht, in de zon doe je vitamine D op en de buitenlucht maakt je blijer, je raakt veel minder snel ziek. Wist je dat de kleur groen, bijvoorbeeld van het bos een positief effect hebben op je brein?  Uit onderzoek blijkt dat de natuur helpt op gezonder te blijven, langer te leven, minder overgewicht, depressies enz..

Type training Dag en tijd Locatie Niveau Valt onder aanbod
BoksKooi Donderdagavond 20:00 tot 21:00 Clubhuis Woensberg (zie pagina locaties) Voor iedereen EXTRA (zie pagina inschrijven en tarieven)
FitFight Zaterdagochtend 10:15 tot 11:15 Clubhuis Woensberg (zie pagina locaties) Voor iedereen EXTRA (zie pagina inschrijven en tarieven)

Hoe ziet een bokstraining eruit?

Boksen is een vorm van HIIT-training (High Intensity Interval Training). Dit betekent dat je periodes van zeer intensief bewegen afwisselt met pauzes. Je uithoudingsvermogen gaat daardoor razendsnel vooruit. Niet alleen stoot of trap je tegen de zak, tussendoor doe je ook squats, planken, burpees en push ups. Uiteraard starten we met een goede warming-up waarna we starten met de training waarin zowel je boven- als onderlichaam (full body workout) aan de slag gaan.

Boksen is cardio- en krachttraining in een. Niet alleen train je je conditie en kracht, maar ook je reactievermogen, behendigheid, evenwicht en coördinatie. Oh, en daarbovenop verminder je ook je stressniveau. De techniek wordt stapsgewijs aangeleerd. Tijdens elke training staan techniek en conditie centraal. Elke training is anders van opzet. Oefeningen kunnen variëren voor beginners en gevorderden. Er wordt veel verwacht en gewerkt met de bewegelijkheid van het bovenlichaam bij het boksen.

Door regelmatig te boksen werk je niet alleen aan je kracht en je conditie, naast alle fysieke bied boksen ook nog mentale voordelen. Je stresslevel verlaagt en je geluks hormoon endorfine schiet omhoog. Daarnaast werk je ook nog eens aan je zelfverdediging.

Direct inschrijven

Hoe ziet een FitFight training eruit?

FitFight is een intensieve workout voor iedereen. Het is een mix tussen fitness, crossfit en (kick)boksoefeningen. Tijdens deze training ligt de nadruk minder op de techniek, maar meer op kracht en conditie. Over het algemeen ziet een training er als volgt uit: warming up – stoot- en trapoefeningen – oefeningen op bokszakken – sparren en circuittraining.

Ook FitFight is een vorm van HIIT-training (High Intensity Interval Training). Dit betekent dat je periodes van zeer intensief bewegen afwisselt met pauzes. Je uithoudingsvermogen gaat daardoor razendsnel vooruit.  Uiteraard starten we met een goede warming-up waarna we starten met de training waarin zowel je boven- als onderlichaam (full body workout) aan de slag gaan. Tijdens elke training staan techniek en conditie centraal. Elke training is anders van opzet. Oefeningen kunnen variëren voor beginners en gevorderden.

Door regelmatig een training Boksen of FitFight toe te voegen aan je sportprogramma zorg je voor een goede afwisseling van beweegintenties en bouw je aan een sterker lichaam. Deze variatie verkleint ook de kans op blessures en draagt bij aan een leven lang gezond bewegen.

Direct inschrijven

Boks training is intensief sporten op een leuke manier, meld je snel aan!